През тази година българските потребители се очаква да похарчат над 110 млн. лв. за Черния петък. Това показват данните на Асоциацията за защита на потребителите (АЗП).
Това е с 10% повече от миналата година заради инфлацията и по-дългия период на кампанията, която започна по-рано – още от началото на ноември, заяви Пейо Майорски, председател на организацията.
На 28 ноември ще бъде кулминацията на Черен петък, а над 50 на сто от българските потребители ще пазаруват. Средната сума, която ще похарчи всеки човек, е около 550 лв., като най-голямо е пазаруването в търговските центрове и онлайн магазините. Най-предпочитаните стоки ще бъдат дрехите, обувките и електрониката, смятат от асоциацията.
Отстъпките средно са между 30 и 50 процента.
"Пазаруването покрай тази кампания може да се превърне за някои в ден на черните измами и заради двете цени в лева и евро", посочва Майорски.